Győzni jöttem!

írta: Szanyi Lilla
0 hozzászólás 512 megtekintés

A cím felkiáltása ismerős lehet, hiszen mind tudjuk, hogy a kettesnél nincs jobb csak szebb. De mivel reméljük, hogy mindenki a jobb jegyre törekszik, összeállítottunk egy 8 pontos listát a sikeres vizsgaidőszakért.

Az első és legfontosabb pont, hogy megfelelő legyen az alvással töltött órák száma. Tarts egy rendszert főleg a tanulás első napjaiban, próbálj meg azonos időben kelni és lefeküdni, hogy kialakuljon a saját ritmusod. Ez segít abban, hogy ne teljen el haszontalanul a napod és kevésbé fogsz kimerülni.

Kezd a reggeled egy tartalmas reggelivel. Ügyelj rá, hogy lassú felszívódású szénhidrátokat vigyél be például: teljes kiőrlésű kenyérből szendvics zöldségekkel, zabkása gyümölccsel, tojás bárhogyan elkészítve. Fontos szerepet játszik a napodban, hiszen ezek segítenek a megfelelő vércukorszintet beállítani a szervezetedben és sokkal jobban fogsz tudni fókuszálni.

Készíts listát a napi teendőidről. Ha eltervezed, hogy az nap mit szeretnél megvalósítani, sokkal könnyebben ráveszed majd magad. Oszd be a tananyagot, készíts folyamatábrát, etesd meg a macskád, öntözd meg a növényeket!

Ne tarts hatalmas szüneteket. Igen, mind jártunk már úgy, hogy a kedvenc sorozatunkból csak egy részt akartunk megnézni, de valahogy több lett. Kellenek a tanulás közbeni szünetek, de azok ne 6 órásak legyenek, inkább tarts fél órás szüneteket, ahol igyál egy jó kávét, nézz pár vicces videót, mozogj kicsit, hogy kiszakadj egy kis időre a tanulásból.

A friss levegő fontos a koncentrációhoz. Nyisd ki az ablakot, szellőztesd át a szobád. A legjobb, ha a kék ég alatt tanulsz. Ülj ki a kertbe, menj el egy parkba, ülj ki a vízpartra. A lényeg, hogy nyugodt legyen körülötted a légkör, hogy tudj koncentrálni. Nem mellesleg így a D-vitamint is szívod magadba.

Egyél étcsokit, hiszen agyserkentő étel. Élénkíti a keringést az agyban mivel magnéziumot és koffeint is tartalmaz. Fontos, hogy minél nagyobb a kakaótartalma annál hasznosabb, ügyelj rá, hogy ne legyen benne sok adalékanyag, napi 2-3 kocka ajánlott belőle. De ha nem szereted az étcsokit akkor a bogyós gyümölcsöket ajánljuk még. Áfonya, eper, málna, szeder amelyik csak tetszik, fogyaszd heti 3-4 alkalommal mennyiségi megkötés nélkül!

Dolgozz össze egy szaktársaddal. Sokkal könnyebb párban feldolgozni az anyag mennyiséget, mint egyedül és tapasztalatunk szerint sokkal jobban meg is marad az információ. Húzó erőt is jelent, mert együtt könnyebb az akadályokon túllendülni. 

És a kedvenc pontunk… Jutalmazd meg magad!  Minden este csinálj valamit, ami boldogságot jelent számodra. Egy habos fürdő, pár oldal egy jó könyvből, kedvenced vacsorára, sport, egy pohár bor. A lehetőségek tárháza hatalmas, minden csak ízlés kérdése.

Jó felkészülést és sikeres vizsgaidőszakot kívánunk!

Hasonló bejegyzések

Hozzászólás